Rajd w 600-lecie bitwy pod Grunwaldem

W dniach 15-24.07.2010 roku uczestniczyliśmy w 51 Ogólnopolskiego Wysokokwalifikowanego Rajdu Pieszego na trasie nr 4, która rozpoczynała się w Giżycku i dalej wiodła przez Kruklanki – Stręgielek – Węgorzewo - Mamerki – Radzieje - Giżycko – Ryn – Mikołajki - Gelindia - Popielno - Kamień - Ruciane Nida - Zgon - Spychowo - Babięta - Bieńki i Sorkwity.

1.jpg

Był to jak nazwa wskazuje rajd pieszy a dzienne przejścia od 16 do 30 km. Uczestnicy imprezy to pasjonaci pieszego wędrowania z rożnych rejonów Polski. Z naszej strony udział wzięła cała 3 osobowa rodzina Ziemniewiczów reprezentująca PKC "Sama Rama" i znalazła się wśród 120 osobowej grupy wędrującej właśnie ta trasą. Ogółem po wszystkich trasach jakie przygotowali organizatorzy wędrowało około 500 osób.2.jpg
3.jpg

Celem naszego udziału w tej imprezie było nie tylko przejście ponad 260 km wytyczonej trasy ale również udział w jednym z najważniejszych wydarzeń historycznych czyli obchody 600-lecia grunwaldzkiej bitwy. Poruszaliśmy się trasą, którą część wojsk Jagiełły dotarła na pola Grunwaldu.

4.jpg
5.jpg

W ramach imprezy uczestniczyliśmy też w drugim ważnym wydarzeniu jakim było poznanie jedynego na świecie zabytku hydrotechniki w 150-lecie Kanału Elbląskiego. Na pewno ważnym czynnikiem było też poznanie choć tylko fragmentarycznie Krainy Wielkich Jezior Mazurskich aplikującej o rangę jednego z siedmiu cudów Natury.

6.jpg

Nasze wędrowanie obrazuje znaczek rajdowy i kilka załączonych fotografii z trasy imprezy. Zakończenie rajdu odbyło się w dniu 24 lipca 2010 r. na Campingu OSiR "Słoneczna Polana" przy Bazie Sportów Wodnych nad jeziorem Krzywym.

(wgaw)

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License